4 produkty
Wybierz auto
NUR8743650000
Długość [mm]: 72.63
Średnica cylindra [mm]: 83
Rozwiń więcej danych
522,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
522,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743650600
Długość [mm]: 72.63
Średnica cylindra [mm]: 83.4
Rozwiń więcej danych
505,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
505,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
233,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
233,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
258,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie ALFA ROMEO SPIDER zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie ALFA ROMEO SPIDER jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie ALFA ROMEO SPIDER może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.