3 produkty
Wybierz auto
051593928600
Długość [mm]: 62.5
Otwór o śr [mm]: 81.01
Rozwiń więcej danych
167,78
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
167,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAL0349901
Długość [mm]: 51.79
Średnica cylindra [mm]: 83.01
Rozwiń więcej danych
247,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
247,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04760347502
Długość [mm]: 62.2
Średnica cylindra [mm]: 81.51
Rozwiń więcej danych
250,88
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
250,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie AUDI COUPE zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie AUDI COUPE jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie AUDI COUPE może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.