Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do AUDI Q5 II

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: KOL41501620

Tłok KOLBENSCHMIDT 41501620

Długość [mm]: 50.1, otwór o śr [mm]: 83.01, sworzeń o śr. [mm]: 23, Numer seryjny: 082308, Wi...
361,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: KOL41937610

Tłok KOLBENSCHMIDT 41937610

Długość [mm]: 68.8, otwór o śr [mm]: 81.26, sworzeń o śr. [mm]: 26, Numer seryjny: 081206, Wi...
538,82 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: KOL41501600

Tłok KOLBENSCHMIDT 41501600

Długość [mm]: 50.1, otwór o śr [mm]: 82.51, sworzeń o śr. [mm]: 23, Numer seryjny: 082308, Wi...
361,29 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI

Tłok w samochodzie AUDI Q5 II – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie AUDI Q5 II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach AUDI Q5 II?

Zasada działania tłoka w samochodzie AUDI Q5 II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie AUDI Q5 II – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie AUDI Q5 II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.