5 produktów
Wybierz auto
240,18
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
240,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
227,28
zł/szt.
Kraków: pt. 07.02
U ciebie: pt. 07.02
227,28
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NUR8743570000
Długość [mm]: 62.43
Średnica cylindra [mm]: 69.6
Rozwiń więcej danych
300,00
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
300,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL41287600
Długość [mm]: 63.43
Otwór o śr [mm]: 69.6
Rozwiń więcej danych
370,89
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
370,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL41288600
Długość [mm]: 62.43
Otwór o śr [mm]: 69.6
Rozwiń więcej danych
386,21
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
386,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie FIAT 500 zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie FIAT 500 jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie FIAT 500 może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.