4 produkty
Wybierz auto
Producenci
051541070600
Długość [mm]: 72.6
Otwór o śr [mm]: 83
Rozwiń więcej danych
499,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 05.09
499,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
240,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 05.09
240,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NUR8743650600
Długość [mm]: 72.63
Średnica cylindra [mm]: 83.4
Rozwiń więcej danych
406,81
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 05.09
406,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743650000
Długość [mm]: 72.63
Średnica cylindra [mm]: 83
Rozwiń więcej danych
494,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 05.09
494,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie FIAT FREEMONT zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie FIAT FREEMONT jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie FIAT FREEMONT może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.