Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do FIAT PANDA I

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: MAL0093602

Tłok MAHLE 009 36 02

Długość [mm]: 50, średnica cylindra [mm]: 70.6, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
157,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 50, średnica cylindra [mm]: 70, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniaj�...
146,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 50, średnica cylindra [mm]: 70.4, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
157,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 051594910700

Tłok KOLBENSCHMIDT 94910700

Długość [mm]: 50, otwór o śr [mm]: 70, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 18, Numer komponentu: ...
161,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Tłok w samochodzie FIAT PANDA I – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie FIAT PANDA I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach FIAT PANDA I?

Zasada działania tłoka w samochodzie FIAT PANDA I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie FIAT PANDA I – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie FIAT PANDA I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.