Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do FIAT ULYSSE II

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: 051599700600

Tłok KOLBENSCHMIDT 99700600

Długość [mm]: 80.705, otwór o śr [mm]: 85, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 28, Numer komponen...
367,32 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8711470840

Tłok NÜRAL 87-114708-40

Długość [mm]: 72.705, średnica cylindra [mm]: 85.6, obrobiony mechanicznie: z wybraniem / wycię...
376,74 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: KOL40406600

Tłok KOLBENSCHMIDT 40406600

Długość [mm]: 77.7, otwór o śr [mm]: 85, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 30, Numer komponentu...
349,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8743670810

Tłok NÜRAL 87-436708-10

Długość [mm]: 74.705, średnica cylindra [mm]: 85.6, obrobiony mechanicznie: z wybraniem / wycię...
543,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Tłok w samochodzie FIAT ULYSSE II – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie FIAT ULYSSE II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach FIAT ULYSSE II?

Zasada działania tłoka w samochodzie FIAT ULYSSE II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie FIAT ULYSSE II – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie FIAT ULYSSE II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.