13 produktów
Wybierz auto
KOL40315600
Długość [mm]: 53.8
Otwór o śr [mm]: 87.515
Rozwiń więcej danych
315,59
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
315,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743700000
Długość [mm]: 71.15
Średnica cylindra [mm]: 82.5
Rozwiń więcej danych
392,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
392,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743700700
Długość [mm]: 71.15
Średnica cylindra [mm]: 83
Rozwiń więcej danych
452,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
452,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
406,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
406,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743670000
Długość [mm]: 74.605
Średnica cylindra [mm]: 85
Rozwiń więcej danych
434,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
434,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743670800
Długość [mm]: 74.605
Średnica cylindra [mm]: 85.6
Rozwiń więcej danych
478,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
478,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
FAIPK148050
Opcja wyposażenia: With oil cooling
Długość [mm]: 65.2
Rozwiń więcej danych
392,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
392,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
271,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
271,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8714130020
Długość [mm]: 53.4
Średnica cylindra [mm]: 79
Rozwiń więcej danych
271,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
271,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
ETEPM008400
Średnica cylindra [mm]: 79
Wymiar standardowy [std]: 1
Rozwiń więcej danych
853,99
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
853,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
FAIPK48000
Opcja wyposażenia: From 01.2007, with oil cooling
Długość [mm]: 71.15
Rozwiń więcej danych
303,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
303,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL0157602
Długość [mm]: 48.35
Średnica cylindra [mm]: 79.5
Rozwiń więcej danych
316,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
316,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
04760160200
Długość [mm]: 71.15
Średnica cylindra [mm]: 82.5
Rozwiń więcej danych
393,22
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
393,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie FORD MONDEO IV zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie FORD MONDEO IV jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie FORD MONDEO IV może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.