Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do HYUNDAI SANTA FÉ II

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: ETEPM002900

Tłok ET ENGINETEAM PM002900

Długość [mm]: 72.3, średnica cylindra [mm]: 83, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
742,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: ETEPM004200

Tłok ET ENGINETEAM PM004200

Długość [mm]: 72.3, średnica cylindra [mm]: 87, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełnia...
489,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do HYUNDAI

Tłok w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ II – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach HYUNDAI SANTA FÉ II?

Zasada działania tłoka w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ II – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.