3 produkty
Wybierz auto
ETEPM002900
Długość [mm]: 72.3
Średnica cylindra [mm]: 83
Rozwiń więcej danych
742,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
742,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL681PI00109000
Długość [mm]: 53
Średnica cylindra [mm]: 86
Rozwiń więcej danych
291,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
291,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL681PI00109001
Długość [mm]: 53
Średnica cylindra [mm]: 86.25
Rozwiń więcej danych
291,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
291,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie KIA SPORTAGE II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie KIA SPORTAGE II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie KIA SPORTAGE II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.