Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do MAZDA 3 I

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: NUR8742400000

Tłok NÜRAL 87-424000-00

Długość [mm]: 65.3, średnica cylindra [mm]: 75, obrobiony mechanicznie: z wybraniem / wycięciem...
295,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8742400800

Tłok NÜRAL 87-424008-00

Długość [mm]: 65.3, średnica cylindra [mm]: 75.6, obrobiony mechanicznie: z wybraniem / wycięci...
381,01 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8742340000

Tłok NÜRAL 87-423400-00

Długość [mm]: 51, średnica cylindra [mm]: 87.5, sworzeń o śr. [mm]: 21, Numer komponentu: 08-4...
247,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MAZDA

Tłok w samochodzie MAZDA 3 I – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie MAZDA 3 I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach MAZDA 3 I?

Zasada działania tłoka w samochodzie MAZDA 3 I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie MAZDA 3 I – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie MAZDA 3 I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.