4 produkty
Wybierz auto
NUR8744090000
Długość [mm]: 56.16
Średnica cylindra [mm]: 88
Rozwiń więcej danych
516,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
516,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
429,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
429,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL0040801
Długość [mm]: 50.9
Średnica cylindra [mm]: 82.25
Rozwiń więcej danych
412,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
04760040800
Długość [mm]: 50.9
Średnica cylindra [mm]: 82
Rozwiń więcej danych
368,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie MERCEDES-BENZ SLK R171 zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie MERCEDES-BENZ SLK R171 jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie MERCEDES-BENZ SLK R171 może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.