Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do RENAULT ESPACE III

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: MAL021PI00117002

Tłok MAHLE 021 PI 00117 002

Długość [mm]: 56.8, średnica cylindra [mm]: 83.21, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
388,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL021PI00117000

Tłok MAHLE 021 PI 00117 000

Długość [mm]: 56.8, średnica cylindra [mm]: 82.71, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
388,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Tłok w samochodzie RENAULT ESPACE III – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie RENAULT ESPACE III zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach RENAULT ESPACE III?

Zasada działania tłoka w samochodzie RENAULT ESPACE III jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie RENAULT ESPACE III – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie RENAULT ESPACE III może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.