6 produktów
Wybierz auto
MAL0210300
Długość [mm]: 53.7
Średnica cylindra [mm]: 75.81
Rozwiń więcej danych
342,24
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
342,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
123,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
123,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04760215800
Długość [mm]: 77.4
Średnica cylindra [mm]: 80.01
Rozwiń więcej danych
329,20
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
329,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL0215801
Długość [mm]: 77.4
Średnica cylindra [mm]: 80.26
Rozwiń więcej danych
366,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
366,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
210,85
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
210,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04760215802
Długość [mm]: 77.4
Średnica cylindra [mm]: 80.51
Rozwiń więcej danych
331,90
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
331,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie RENAULT MEGANE SCENIC zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie RENAULT MEGANE SCENIC jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie RENAULT MEGANE SCENIC może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.