Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do RENAULT TALISMAN

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: MAL021PI00125002

Tłok MAHLE 021 PI 00125 002

Długość [mm]: 70.48, średnica cylindra [mm]: 80.5, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
224,23 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: KOL40892600

Tłok KOLBENSCHMIDT 40892600

Długość [mm]: 70.481, otwór o śr [mm]: 80.019, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 30, Numer komp...
474,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Tłok w samochodzie RENAULT TALISMAN – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie RENAULT TALISMAN zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach RENAULT TALISMAN?

Zasada działania tłoka w samochodzie RENAULT TALISMAN jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie RENAULT TALISMAN – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie RENAULT TALISMAN może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.