5 produktów
Wybierz auto
MAL021PI00117002
Długość [mm]: 56.8
Średnica cylindra [mm]: 83.21
Rozwiń więcej danych
396,11
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
396,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAL021PI00117000
Długość [mm]: 56.8
Średnica cylindra [mm]: 82.71
Rozwiń więcej danych
402,19
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
402,19
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8742200700
Długość [mm]: 76
Średnica cylindra [mm]: 84.5
Rozwiń więcej danych
682,59
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
682,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
320,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
320,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
439,92
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
439,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie RENAULT VEL SATIS zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie RENAULT VEL SATIS jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie RENAULT VEL SATIS może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.