Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do SKODA FABIA III

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: NUR8744230010

Tłok NÜRAL 87-442300-10

Długość [mm]: 44.5, średnica cylindra [mm]: 71, Powierzchnia: utwardzany przez utlenianie anodow...
504,27 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8744360000

Tłok NÜRAL 87-443600-00

Długość [mm]: 42.22, średnica cylindra [mm]: 74.5, sworzeń o śr. [mm]: 17, Artykuł uzupełnia...
446,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: KOL41487600

Tłok KOLBENSCHMIDT 41487600

Długość [mm]: 45.99, otwór o śr [mm]: 76.51, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 19, Numer kompon...
278,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Masa [g]: 700
532,60 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SKODA

Tłok w samochodzie SKODA FABIA III – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie SKODA FABIA III zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach SKODA FABIA III?

Zasada działania tłoka w samochodzie SKODA FABIA III jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie SKODA FABIA III – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie SKODA FABIA III może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.