8 produktów
Wybierz auto
Producenci
MAL0308900
Długość [mm]: 58.5
Średnica cylindra [mm]: 76.51
Rozwiń więcej danych
195,33
zł/szt.
Kraków: wt. 12.08
U ciebie: wt. 12.08
195,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
04760308902
Długość [mm]: 58.5
Średnica cylindra [mm]: 77.01
Rozwiń więcej danych
167,29
zł/szt.
Kraków: śr. 13.08
U ciebie: śr. 13.08
167,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NUR8711610000
Długość [mm]: 49.92
Średnica cylindra [mm]: 76.5
Rozwiń więcej danych
192,77
zł/szt.
Kraków: wt. 12.08
U ciebie: wt. 12.08
192,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KOL99562620
Długość [mm]: 49.67
Otwór o śr [mm]: 77.01
Rozwiń więcej danych
254,80
zł/szt.
Kraków: wt. 12.08
U ciebie: wt. 12.08
254,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRMDRM21608
157,22
zł/szt.
Kraków: pon. 18.08
U ciebie: pon. 18.08
157,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
139,50
zł/szt.
Kraków: wt. 12.08
U ciebie: wt. 12.08
139,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
139,50
zł/szt.
Kraków: wt. 12.08
U ciebie: wt. 12.08
139,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051599562600
Długość [mm]: 49.92
Otwór o śr [mm]: 76.51
Rozwiń więcej danych
253,64
zł/szt.
Kraków: wt. 12.08
U ciebie: wt. 12.08
253,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie VW LUPO zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie VW LUPO jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie VW LUPO może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.