6 produktów
Wybierz auto
JPG1517401300
Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
2 197,88
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 197,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT63502
Tryb pracy: Pneumatyczny
Rodzaj urządzenia ładującego: Turbo, turbosprężarka, turbo / chłodzenie powietrza doładowującego, sprężarka doładowująca / chłodzenie powietrza doładowującego, doładowany, turboładowarka vtg, turbosprężarka / kompresor
Rozwiń więcej danych
1 196,21
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 196,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG4117400400
Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Zawiera komplet uszczelek
2 196,72
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
2 196,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIS93454
Opcja wyposażenia: First fit
Tryb pracy: Sterowany podciśnieniem
Rozwiń więcej danych
1 859,29
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 859,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIS93278
Rodzaj urządzenia ładującego: Turbosprężarka
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniami
Rozwiń więcej danych
1 960,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 960,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
NIS93453
Opcja wyposażenia: First fit
Tryb pracy: Sterowany podciśnieniem
Rozwiń więcej danych
1 716,23
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 716,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zadaniem turbosprężarki w układzie dolotowym samochodu FORD C-MAX II jest sprężanie powietrza trafiającego do komory spalania. Dzięki temu zwiększa się ilość wtłaczanego powietrza, co pozwala uzyskać większą moc jednostki. Większa masa powietrza pozwala spalić większą dawkę paliwa, przy zachowaniu optymalnych proporcji mieszanki, co przekłada się na lepsze osiągi.
Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarki w samochodach FORD C-MAX II jest nieodpowiednie smarowanie, wywołane zbyt niskim poziomem oleju. Na skuteczność smarowania wpływa również niska jakość oleju. Powodem usterki może być również nieszczelność, która powoduje przedostawanie się oleju do komory spalania. Przez nieszczelność do turbosprężarki mogą przedostawać się również spaliny, które w normalnych warunkach służą do jej napędzania. Mechaniczne uszkodzenia turbosprężarki mogą być spowodowane zanieczyszczeniami, które przedostały się do układu dolotowego.
Uszkodzona turbosprężarka może nie wkręcać się na wystarczająco szybkie obroty, przez co osiągi samochodu są wyraźnie obniżone. W wielu przypadkach awarii turbosprężarki w samochodach FORD C-MAX II towarzyszy intensywne dymienie z rury wydechowej. Specyficzne zabarwienie spalin jest wynikiem zbyt bogatej mieszanki, która nie spala się prawidłowo. O awarii turbosprężarki może informować również kontrolka „check engine” widoczna na desce rozdzielczej samochodu FORD C-MAX II.