9 produktów
Wybierz auto
Nr art: NIS93259
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NIS93283
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: JPG4117405200
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG4117400500
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYECDCT005
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FASFT63529
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NIS93282
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECDCT007
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NIS93232
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Zadaniem turbosprężarki w układzie dolotowym samochodu PEUGEOT 308 II jest sprężanie powietrza trafiającego do komory spalania. Dzięki temu zwiększa się ilość wtłaczanego powietrza, co pozwala uzyskać większą moc jednostki. Większa masa powietrza pozwala spalić większą dawkę paliwa, przy zachowaniu optymalnych proporcji mieszanki, co przekłada się na lepsze osiągi.
Najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarki w samochodach PEUGEOT 308 II jest nieodpowiednie smarowanie, wywołane zbyt niskim poziomem oleju. Na skuteczność smarowania wpływa również niska jakość oleju. Powodem usterki może być również nieszczelność, która powoduje przedostawanie się oleju do komory spalania. Przez nieszczelność do turbosprężarki mogą przedostawać się również spaliny, które w normalnych warunkach służą do jej napędzania. Mechaniczne uszkodzenia turbosprężarki mogą być spowodowane zanieczyszczeniami, które przedostały się do układu dolotowego.
Uszkodzona turbosprężarka może nie wkręcać się na wystarczająco szybkie obroty, przez co osiągi samochodu są wyraźnie obniżone. W wielu przypadkach awarii turbosprężarki w samochodach PEUGEOT 308 II towarzyszy intensywne dymienie z rury wydechowej. Specyficzne zabarwienie spalin jest wynikiem zbyt bogatej mieszanki, która nie spala się prawidłowo. O awarii turbosprężarki może informować również kontrolka „check engine” widoczna na desce rozdzielczej samochodu PEUGEOT 308 II.