5 produktów
Wybierz auto
FRECM052355
Strona zabudowy: Strona wylotowa
646,55
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
646,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM1021
Strona zabudowy: Strona wylotowa
907,70
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
907,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM1017
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Długość opakowania [cm]: 69
Rozwiń więcej danych
1 239,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 239,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM1016
Strona zabudowy: Wlot
Długość opakowania [cm]: 69
Rozwiń więcej danych
1 180,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 180,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007683
Strona zabudowy: Strona wylotowa
1 225,58
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 225,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów BMW X6 E71/E72 mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach BMW X6 E71/E72, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut BMW X6 E71/E72, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu BMW X6 E71/E72, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.