13 produktów
Wybierz auto
INA428010710
427,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
427,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
313,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
313,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428008510
348,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
348,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428020410
406,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
406,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428020510
406,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
406,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM373
322,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
322,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
040117068
Ciężar [kg]: 1.8
Zdjęcie producenta: 1
341,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
341,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS5314
261,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
261,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): R364s/bfs148s
777,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
777,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550006220
Długość [mm]: 491
256,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
256,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB24689
Ciężar [kg]: 2
Zdjęcie producenta: 1
385,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
385,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007010
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
368,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007012
Strona zabudowy: Strona wylotowa
391,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
391,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów FIAT ULYSSE I mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach FIAT ULYSSE I, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut FIAT ULYSSE I, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu FIAT ULYSSE I, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.