Powiadom mnie o dostępności

Wałki rozrządu do FIAT ULYSSE I

13 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

300,95 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 0801T5, 9624835280, 9624835288, Grubość [mm]: 0, Długość [mm]: 0, Długość ca�...
477,37 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
328,62 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Cast
316,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Cast, dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): R364S/BFS148S
784,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
324,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
512,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 1.8, Zdjęcie producenta: 1
337,28 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 491
261,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
352,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
407,83 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa
361,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 2, Zdjęcie producenta: 1
381,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Wałek rozrządu w samochodzie FIAT ULYSSE I – za co odpowiada?

Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów FIAT ULYSSE I mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.

FIAT ULYSSE I – awarie wałka rozrządu

W silnikach stosowanych w samochodach FIAT ULYSSE I, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut FIAT ULYSSE I, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.

Kiedy wymienić wałek rozrządu w pojazdach FIAT ULYSSE I?

Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu FIAT ULYSSE I, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.