8 produktów
Wybierz auto
Grubość [mm]: 8
Ciężar [kg]: 0.007
Rozwiń więcej danych
17,85
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
17,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FRECM052364
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
487,50
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
487,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
583,47
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
583,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
589,03
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
589,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052312
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
333,64
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
333,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052313
Strona zabudowy: Strona wylotowa
333,64
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
333,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007672
Strona zabudowy: Strona wylotowa
711,91
zł/szt.
Kraków: pon. 12.05
U ciebie: pon. 12.05
711,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007671
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
629,09
zł/szt.
Kraków: wt. 13.05
U ciebie: wt. 13.05
629,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MERCEDES-BENZ SLK R172 mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach MERCEDES-BENZ SLK R172, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MERCEDES-BENZ SLK R172, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ SLK R172, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.