Powiadom mnie o dostępności

Wałki rozrządu do MITSUBISHI LANCER VIII

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Strona wylotowa
845,60 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
890,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
623,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Materiał: stal, Rodzaj zaworu: dla zaworów wydechowych, dodatkowo potrzebny artykuł (numer artyku...
642,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa
543,72 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Cast, Rodzaj zaworu: dla zaworów dolotowych, dodatkowo potrzebny artykuł (nume...
599,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Steel Billet, Rodzaj zaworu: dla zaworów wydechowych, dodatkowo potrzebny artyk...
809,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
579,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MITSUBISHI

Wałek rozrządu w samochodzie MITSUBISHI LANCER VIII – za co odpowiada?

Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MITSUBISHI LANCER VIII mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.

MITSUBISHI LANCER VIII – awarie wałka rozrządu

W silnikach stosowanych w samochodach MITSUBISHI LANCER VIII, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MITSUBISHI LANCER VIII, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.

Kiedy wymienić wałek rozrządu w pojazdach MITSUBISHI LANCER VIII?

Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MITSUBISHI LANCER VIII, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.