8 produktów
Wybierz auto
0460CM052118
219,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
219,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
051550006329
327,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
327,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
JAVJMI003
249,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
249,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH16MI001
Długość [mm]: 471
228,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
228,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV6HY005
Długość [mm]: 464
223,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 23.05
223,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AEECAM390
Dla numeru oe: Md137163
326,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
326,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM734
Dla numeru oe: Md302333
442,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
442,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASHMI003
203,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
203,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MITSUBISHI PAJERO II mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach MITSUBISHI PAJERO II, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MITSUBISHI PAJERO II, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MITSUBISHI PAJERO II, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.