6 produktów
Wybierz auto
Opcja wyposażenia: Cast
Norma emisji spalin: Do euro 4
Rozwiń więcej danych
450,90
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
450,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
Norma emisji spalin: Do euro 4
Rozwiń więcej danych
451,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
451,83
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM712
Strona zabudowy: Strona wylotowa
584,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
584,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Norma emisji spalin: Euro 5
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
491,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
491,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM711
Strona zabudowy: Wlot
409,32
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
409,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007799
Strona zabudowy: Strona wylotowa
445,65
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
445,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów OPEL COMBO D mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach OPEL COMBO D, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut OPEL COMBO D, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu OPEL COMBO D, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.