44 produktów
Wybierz auto
051550006304
625,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
625,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0445428011010
647,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
647,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS9901K
764,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
764,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS9901
454,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
454,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworów
935,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
935,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS9901SFK
1 517,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
1 517,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052126
Średnica [mm]: 62
Długość [mm]: 424
454,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
454,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM673
753,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
753,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM924
Strona zabudowy: Wlot
Materiał: Stal
735,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
735,00
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007678
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
655,26
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
655,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 038109101r
Materiał: Stal
Rozwiń więcej danych
1 730,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
1 730,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 045109101j
940,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
940,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052261
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
261,50
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
261,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052262
Strona zabudowy: Strona wylotowa
281,32
zł/szt.
Kraków: pt. 30.05
U ciebie: pt. 30.05
281,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428017010
656,27
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
656,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428017110
675,56
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
675,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428017210
783,06
zł/szt.
Kraków: śr. 28.05
U ciebie: śr. 28.05
783,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych, dla zaworów wydechowych
Rozwiń więcej danych
543,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
543,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0471C313
Opcja wyposażenia: Cast
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): Bfs101s/bfs318s
510,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
510,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
Rozwiń więcej danych
586,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 27.05
586,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów SKODA FABIA I mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach SKODA FABIA I, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut SKODA FABIA I, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu SKODA FABIA I, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.