16 produktów
Wybierz auto
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
Rozwiń więcej danych
524,89
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
524,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
Rozwiń więcej danych
471,93
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
471,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Hollow tube steel
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): R173s/bfs148s
439,17
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
439,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
677,58
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
677,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
738,77
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
738,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
662,24
zł/szt.
Kraków: pt. 11.07
U ciebie: pt. 11.07
662,24
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 1.925
Zdjęcie producenta: 1
444,06
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
444,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
557,73
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
557,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Wlot
Materiał: Stal
697,70
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
697,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Materiał: Stal
679,45
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
679,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 086,43
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
1 086,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Wlot
621,65
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
621,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Wylot
487,85
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
487,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
713,18
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
713,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru artykułu: Bfs148s, c369, r173s
1 220,97
zł/szt.
Kraków: wt. 08.07
U ciebie: wt. 08.07
1 220,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
558,50
zł/szt.
Kraków: śr. 09.07
U ciebie: śr. 09.07
558,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów VOLVO C30 mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach VOLVO C30, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut VOLVO C30, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu VOLVO C30, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.