30 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040119738
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAIC300
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040110011
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGACS4312
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BGACS6346
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 051550006205
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 051550006204
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040110006
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0460CM052216
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 051550006380
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FAIC305
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 051550006202
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 051550006210
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0460CM052217
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0460CM052215
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0460CM052214
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: FRECM052218
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0460CM052240
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AEECAM671
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów VW CADDY II mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach VW CADDY II, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut VW CADDY II, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu VW CADDY II, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.