47 produktów
Wybierz auto
Nr art: ELR429550
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: INA428015910
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445428011010
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ELR391020
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGACS9901
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 051550006342
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040133194
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AMC647391
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0471C348
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KOL50007679
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: KOL50007677
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASH16VW000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0471C347
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040133195
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445428006810
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445428016110
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGACS9503K
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGACS9503
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGACS9604
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: INA428016910
Dostawa na środę, 3 lipca
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów VW CADDY III mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach VW CADDY III, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut VW CADDY III, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu VW CADDY III, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.