70 produktów
Wybierz auto
051550006304
692,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
692,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0445428011010
622,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
622,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428015910
885,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
885,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS9901
440,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
440,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
1 066,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
1 066,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007633
461,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
461,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
0460CM052127
Materiał: Stal
500,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
500,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550006342
805,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
805,88
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 038109101r
Materiał: Stal
Rozwiń więcej danych
1 730,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
1 730,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM744
Strona zabudowy: Strona wylotowa
679,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
679,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM925
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Materiał: Stal
747,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
747,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM670
461,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
461,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 045109101j
940,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
940,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
Rozwiń więcej danych
575,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
575,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
0471C313
Opcja wyposażenia: Cast
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): Bfs101s/bfs318s
501,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
501,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
581,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
581,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Chill cast use c248c, steel billet
Dla numeru oe: 038109101r
Rozwiń więcej danych
503,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
503,78
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB17862
575,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.04
575,93
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052262
Strona zabudowy: Strona wylotowa
280,57
zł/szt.
Kraków: pt. 18.04
U ciebie: pt. 18.04
280,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007581
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
686,09
zł/szt.
Kraków: pt. 18.04
U ciebie: pt. 18.04
686,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów VW POLO IV mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach VW POLO IV, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut VW POLO IV, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu VW POLO IV, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.