132 produktów
Wybierz auto
Nr art: PIE710334000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NIS98192
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0350700424
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0338700907030
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 040143978
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0338728098040
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA88259R
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0400571822112014
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03897496D
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA12101087
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ENERGYZE0070
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: WAH710932R
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR555203A
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAV1500926
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASH150000926
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR555107A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV14SKV018
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR555046A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zawór EGR w samochodzie AUDI A3 8P odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach AUDI A3 8P wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.