24 produktów
Wybierz auto
Nr art: MEA88259R
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA12101087
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NRF48605
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAV1500907
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MET0892741
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP639821
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYEGRVW047
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV14SKV094
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JAPEGR0907
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA9533
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VEMV10630083
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JPG1119902100
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA88259
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: MEA88259E
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASH150000907
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VDOA2C59507762
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: DELEG1060812B1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HIT138469
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MET0892556
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0400571822112060
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zawór EGR w samochodzie AUDI Q3 I odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach AUDI Q3 I wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.