13 produktów
Wybierz auto
Nr art: NTYEGRFR029
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV14SKV100
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP639178
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV25630016
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FASFT60232
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: PIE706036150
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0338703784340
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03356NU010171661
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA12101093
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA12101092
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR555466A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYEGRFR006
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NGK94117
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Zawór EGR w samochodzie FORD TRANSIT VII odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach FORD TRANSIT VII wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.