6 produktów
Wybierz auto
277,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
277,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB177304
Dla numeru oe: 28410-27001
Ciężar [kg]: 0.584
Rozwiń więcej danych
274,72
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
274,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
HERJ5690506
Tryb pracy: Pneumatyczny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
274,90
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
274,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
MAX274064
Tryb pracy: Pneumatyczny
Norma emisji spalin: Euro 3
Rozwiń więcej danych
152,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
152,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH1500HH01
Długość [mm]: 88
Wysokość [mm]: 57
117,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
117,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426EGRH01
Długość [mm]: 88
Wysokość [mm]: 57
161,31
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
161,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zawór EGR w samochodzie HYUNDAI MATRIX odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach HYUNDAI MATRIX wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.