18 produktów
Wybierz auto
Nr art: NIS98167
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA88180E
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR555122A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYEGRHY000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SKV14SKV054
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP639192
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABA12101061
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: VEMV52630004
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: NRF48384
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA88180
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASH1500HH00
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HIT138495
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: PIE709002050
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEL6NU010171531
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NGK95506
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: DELEG1044212B1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0400571822112012
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zawór EGR w samochodzie HYUNDAI SANTA FÉ II odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach HYUNDAI SANTA FÉ II wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.