35 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0396EG1039612B1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ASH150000302
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NGK93608
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0338728069030
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HEL6NU010171671
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA880491
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ENERGYZE0064
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT60226
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JAV150L06
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NIS98306
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYEGRCT012
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA88142E
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FASFT60238
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR555188A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV14SKV171
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEA88144E
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VEMV25630010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYEGRFR008
Dostawa na środę, 3 lipca
Zawór EGR w samochodzie LANCIA PHEDRA odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach LANCIA PHEDRA wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.