98 produktów
Wybierz auto
Nr art: NIS98175
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0338722875130
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396EG1000312B1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0338700020240
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ENERGYZE0032
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ENERGYZE0002
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR555260A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABA12101049
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYEGRPL023
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYEGRPL009
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: EPS1963007
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JAV1500402
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA12101048
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ABA12101044
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAX274083
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zawór EGR w samochodzie OPEL CORSA C odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach OPEL CORSA C wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.