16 produktów
Wybierz auto
Nr art: TOP639179
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP639188
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR555239A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FEB173647
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FEB173746
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0403881313028
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0403881313002
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR555349
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0400571822112096
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERR555348
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA88231
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0382DEG0100
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0382DEG0102
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: DELEG1044112B1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HERJ5692001
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: NTYEGRTY004
Dostawa na środę, 3 lipca
Zawór EGR w samochodzie TOYOTA YARIS II odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach TOYOTA YARIS II wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.