12 produktów
Wybierz auto
Nr art: ERR550734A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT81099
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABA12008017
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NTYECMPL000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046315044
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FAC103377
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SKV17SKV113
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR550734
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 046315036
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALMS0121
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: EPS1993377
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 034592565
Dostawa na środę, 3 lipca
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak IVECO DAILY IV. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.
W samochodzie IVECO DAILY IV, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.
Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.