Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia w kolektorze dolotowym (ssącym) do RENAULT TALISMAN

4 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zintegrowanego czujnika temperatury pow...
403,69 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 22 36 519 75R, 22365 00Q0B, 95 528 893, Ilość biegunów: 3, Kształt obudowy wtyczk...
97,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Kolor: czarny, Ilość połączeń: 3, Kształt obudowy wtyczki: owalny
60,46 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 4, Kształt obudowy wtyczki: owalny
95,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym samochodu RENAULT TALISMAN

Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak RENAULT TALISMAN. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.

RENAULT TALISMAN – lokalizacja czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym

W samochodzie RENAULT TALISMAN, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.

Objawy awarii czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym w samochodzie RENAULT TALISMAN

Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.