33 produktów
Wybierz auto
Nr art: FAE15072
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV50720027
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR550734A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: HCC182067
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA82229
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAE15127
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0428103135
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: FASFT81099
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR550734
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR550364A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 046315036
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ABA12008017
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ERR551489A
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ABA12008016
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0396PS10144
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0338718222270
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEY6148120002
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAG215810010200
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX210313
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 034591257
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak SAAB 9-3. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.
W samochodzie SAAB 9-3, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.
Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.