Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP) do TOYOTA URBAN CRUISER

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

193,16 zł

Dostawa na wtorek, 7 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
190,58 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
140,50 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
268,15 zł

Dostawa na wtorek, 7 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
226,82 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
241,41 zł
241,41 zł

Dostawa na poniedziałek, 6 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA

Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym samochodu TOYOTA URBAN CRUISER

Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak TOYOTA URBAN CRUISER. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.

TOYOTA URBAN CRUISER – lokalizacja czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym

W samochodzie TOYOTA URBAN CRUISER, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.

Objawy awarii czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym w samochodzie TOYOTA URBAN CRUISER

Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.