32 produktów
Wybierz auto
Nr art: 040118904
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP108894
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046312880
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX210107
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396SW90025
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04211009190020
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX500266
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 03356ZL008280051
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALOS3606
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 042870135
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04211008009068
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VEMV15992016
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: JPG1193501200
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: JPG1193500700
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AUT150011410
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR330324
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042230918904
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALOS3569
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie AUDI TT I (8N) czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.
W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie AUDI TT I (8N) ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.
Najczęściej spotykanym w samochodzie AUDI TT I (8N) objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.