6 produktów
Wybierz auto
278,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
278,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 06e 919 081g
Wymiar gwintu: M10x1 mm
Rozwiń więcej danych
27,99
zł/szt.
Kraków: śr. 19.02
U ciebie: śr. 19.02
27,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymiar gwintu: M10x1.0
Cisnienie załączania [bar]: 2
Rozwiń więcej danych
43,42
zł/szt.
Kraków: śr. 19.02
U ciebie: śr. 19.02
43,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
042870190
31,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
31,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6ZL009600231
Cisnienie załączania [bar]: 2.3
Gwint zewn. [mm]: 10
Rozwiń więcej danych
66,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
66,54
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261800190
Kolor: Lilowy, zielony, fioletowy
38,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
38,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie PORSCHE PANAMERA I czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.
W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie PORSCHE PANAMERA I ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.
Najczęściej spotykanym w samochodzie PORSCHE PANAMERA I objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.