43 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0396SW90024
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396SW90017
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAX210112
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEY1009190042
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046312881
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: DELSW90046
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0479114752
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VEMV15991999
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TRU0717044
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP113750
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: VEMV15992000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR330832
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510210359
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 040137031
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 042870132
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie VW PASSAT VII (B7) czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.
W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie VW PASSAT VII (B7) ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.
Najczęściej spotykanym w samochodzie VW PASSAT VII (B7) objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.