Powiadom mnie o dostępności

Koła zamachowe i dwumasowe do CHEVROLET AVEO Aveo T300

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ciężar [kg]: 10.9, średnica zewnętrzna [mm]: 289, Wersja silnika: dla silników z kołem zamacho...
1 849,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 220
1 760,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: 0339415030510

Koło dwumasowe LUK 415 0305 10

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez łożyska prowadzącego, Wersja silnika: ...
1 585,24 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do CHEVROLET

Koło dwumasowe CHEVROLET AVEO Aveo T300 – redukcja drgań przy przenoszeniu momentu obrotowego

Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu CHEVROLET AVEO Aveo T300, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.

Awarie koła dwumasowego w samochodzie CHEVROLET AVEO Aveo T300

Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.

CHEVROLET AVEO Aveo T300 – co wpływa na zużycie koła dwumasowego

Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu CHEVROLET AVEO Aveo T300. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.