7 produktów
Wybierz auto
03562294001971
Średnica [mm]: 240
999,82
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
999,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415085010
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Liczba otworów do mocowania: 6
1 117,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 117,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294002157
Średnica [mm]: 235
1 169,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 169,98
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC2294701047
Średnica [mm]: 235
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Ze śrubami koła zamachowego
1 358,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 358,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294001995
Średnica [mm]: 228
1 052,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 052,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415074310
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Rozwiń więcej danych
1 372,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 372,61
zł/szt.
Darmowa dostawa
1 319,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 319,67
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu CITROËN C3 AIRCROSS II, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu CITROËN C3 AIRCROSS II. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.