Powiadom mnie o dostępności

Koła zamachowe i dwumasowe do KIA CARENS II

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Darmowa dostawa
1 039,90 zł
1 039,90 zł

Dostawa na piątek, 17 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
1 019,84 zł

Dostawa na poniedziałek, 20 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
918,46 zł

Dostawa na poniedziałek, 20 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
462,73 zł

Dostawa na piątek, 17 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Darmowa dostawa
523,45 zł
523,45 zł

Dostawa na poniedziałek, 20 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do KIA

Koło dwumasowe KIA CARENS II – redukcja drgań przy przenoszeniu momentu obrotowego

Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu KIA CARENS II, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.

Awarie koła dwumasowego w samochodzie KIA CARENS II

Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.

KIA CARENS II – co wpływa na zużycie koła dwumasowego

Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu KIA CARENS II. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.