16 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0339415028910
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415028610
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415018710
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350836250
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339411014810
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339411016010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415011810
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294001070
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415018410
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415031010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415023310
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415029210
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294001185
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03562294001097
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339411014710
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339411015010
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu MERCEDES-BENZ CLK W209, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu MERCEDES-BENZ CLK W209. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.